VÅR STUDENTPRIS:

320,-

PER SEMESTER

Om oss

OSI Klatring er en undergruppe av studentforeningen Oslostudentenes Idrettsklubb (OSI). OSI Klatring er bygd på studenters innsats, og skal være et tilbud for og av studenter. Vi tilbyr alle typer klatring, fra innendørs buldring, tauklatring, trad og isklatring i fjellet. OSI Klatring jobber for å ha et sosialt og aktivt klatremiljø blant studenter. Vi arrangerer mange aktiviteter i løpet av semesteret, og har mange lavterskel tilbud som mandagstreninger i Blindernhallen og Fredagsklatringen på Vulkan. Vi tar hånd om et buldrerom hos SiO Athletica på Blindern, og har klatreutstyr som kan bli lånt ut til alle medlemmer gratis. Vi oppfordrer alle som er interesserte i klatring til å bli medlemmer i OSI Klatring, se BLI MEDLEM siden.

Våre verdier

Mangfold, likestilling og inkludering

Vi forplikter oss til å fremme et mangfoldig og inkluderende miljø. Vi ønsker at alle skal føle seg hjemme i vår sportsklubb uansett ferdigheter, kropp og utseende, kultur, språk og etnisitet, kjønnsidentititet og legning, religion og spiritualitet, diett og klatrestil.

Varslingssentral

Opplever du trakassering, mobbing, rasisme eller annen ugrei oppførsel enten av andre medlemmer eller styremedlemmer har OSI en egen varslingssentral. Her kan man anonymt, hvis ønsket, sende inn varsel. Ikke nøl med å si ifra!

Para-klatring

Vi vil at alle skal føle seg hjemme uansett funksjonshemning. Er du hørselshemmet, bevegelseshemmet, synshemmet eller utviklingshemmet og usikker på om klatring er noe for deg, ta kontakt! Enten med oss eller med Simen Kjelsrud (fagkonsulent paraidrett). Paraidrett har også sin egen nettside og facebook-side

Vi i styret jobber for:

• Et godt klatretilbud og klatremiljø for studenter
  • Arrangere ulike kurs og turer
  • Investere i utstyr som kommer våre medlemmer til gode

Som medlem får du:

• Bli del av et sosialt, inkluderende og aktivt klatremiljø
  • Delta på mange morsomme klatrearrangementer og turer
  • Kurs og treninger
  • Låne av utstyr

For mer informasjon se INFO siden.

Medlemskap i OSI Klatring fordrer også medlemskap i hovedorganisasjonen OSI (120,- per semester for studenter, 300,- ikke studenter).

Priser våren 2024

• Studenter: 200 NOK*
  • Ikke studenter: 300 NOK*

*(I tillegg til medlemsavgift til OSI sentralt, 120kr for student, 300kr for ikke-student)

For å kunne bruke buldrerommet og klatreveggen, er det nødvendig å betale medlemskap hos SiO Athletica, dette er fordi disse fasilitetene er lokalisert på SiO.

Dersom du blir medlem hos oss, lover vi å:

• Gjøre alt vi kan for at klatretilbudet på Blindern er så godt som mulig.
  • Arrangere kurs og turer.
  • Investere i utstyr som kommer våre medlemmer til gode.

Bærekraft

Klimaendringene påvirker lekeplassene som vi friluftsentusiaster ønsker å benytte oss av. Som talspersoner for en sunn og aktiv livsstil skal vi ikke sitte passivt og se på at forurensning alene tar 7 millioner liv årlig. Hyppigere klimakatastrofer ødelegger og skaper fortvilelse blant verdens fattigste og mest sårbare folkegrupper og dyr, og vi som medfølende mennesker skal ikke bare akseptere dette. Vintrene blir kortere, isbreene forsvinner og ekstremvær blir vanligere, og vi som elsker alt hva Oslo og Norge har å tilby, skal ikke være med på å akselerere denne negative utviklingen.

Som klubb har vi som mål å fremme bærekraftig praksis, ved å operere lokalt, ved å være miljøforvaltere, og ved å planlegge arrangementene våre med fokus på bærekraft

• Vi skal etterlate oss naturen i bedre tilstand enn den vi fant den i.
  • Vi skal arrangere sammenkomster med fokus på bærekraft ved å f.eks. unngå bruk av engangsbestikk og engangsservise, og heller be våre medlemmer medbringe gjenbrukbart bestikk og flasker/tallerkener.
  • Vi ønsker å operere lokalt, for å redusere miljøpåvirkningen av reiser, eller velge miljøvennlige reisemåter slik som tog eller buss, fremfor fly.
  • Når vi som klubb serverer mat skal vi alltid tilby et vegetarisk/vegansk alternativ.
  • Vi har som mål å oppmuntre til gjenbruk ved å tilby resåling av klatresko til redusert pris, framfor kjøp av nye produkter.
    • Vi har en avtale med en lokal bedrift, PUST Resoling Lab, til fordel for våre betalende medlemmer.

UTSTYR
Lån utstyr
Rabatter

LOKALER
Blindern Athletica:
Buldrerommet
Klatreveggen

CHAT MED OSS

Den raskeste måten å få svar på.

TA KONTAKT

OSI SENTRALT

Få siste nytt fra hovedstyret.

BESØK SIDEN

FØLG OSI KLATRING