BLI MEDLEM – 320,- PER SEMESTER FOR STUDENTS

om oss // ofte stilte spørsmål

KUNDESERVICE

OSI KLATRING
Problemveien 13
Oslo

CHAT MED OSS

MEdlemskap

Må jeg være student for å bli medlem i klubben?

Nei, men det er litt dyrere å være medlem av OSI dersom man ikke er student. Dette velger du når du melder deg inn via innmeldingsskjemaet.

hvordan melder jeg meg ut når jeg har fått tilsendt faktura?

Dersom du ikke betaler fakturaen vil du automatisk bli meldt ut av klubben, og du vil ikke motta ny faktura for neste semester. Hvis du eksempelvis var medlem i vårsemesteret, vil du automatisk få faktura for høstsemesteret også. Dersom du ikke betaler denne blir du automatisk fjernet fra våre lister, og du får ingen faktura neste vår.

hvorfor må jeg betale to fakturaer for å bli medlem i Osi klatring?

Medlemsavgiften i OSI er delt i to. Den ene dekker medlemskap i hovedorganisasjonen OSI, mens den andre dekker medlemskap i den spesifikke gruppen OSI Klatring.

Må jeg ha erfaring med klatring for å bli medlem?

Nei, vi tar gjerne imot nybegynnere, men du må delta på kurs før du kan bruke klatreveggen på egenhånd. Buldrerommet står du fritt til å bruke selv om du ikke har deltatt på kurs.

Klatreveggen og buldrerommet

kan jeg bruke klatreveggen og buldrerommet når jeg er medlem?

Buldrerommet kan du bruke fritt så lenge du er medlem av OSI Klatring, og har gyldig medlemskap hos SiO Athletica. For å bruke klatreveggen på egenhånd må du ha bestått brattkortprøven. Dersom du ikke har brattkort kan du ta kurs hos oss. Dersom du har brattkort kan du bruke klatreveggen innenfor åpningstidene.

Hvorfor må jeg være medlem i SIO Athletica for å bruke buldrerommet?

For å bruke klatreveggen og buldrerommet må du være medlem i treningssenterkjeden SiO Athletica. Dette er fordi klatreveggen og buldrerommet er plassert i deres lokaler.

kan jeg bruke klatreveggen på trening dersom jeg ikke har brattkort?

Ja, de fleste mandager og tirsdager har vi trening med instruktør tilstede, og du kan da klatre selv om du ikke har brattkort. På disse treningene kan du også avlegge brattkortprøven dersom du har tatt kurs, men ikke tatt selve prøven. Se oversikt over treningstider for å se hvilke uker det er trener tilstede i hallen.

kan jeg bruke buldrerommet og klatreveggen uten å være medlem?

Du må være medlem i SiO Athletica for å bruke buldrerommet på Athletica Blindern. For å bruke klatreveggen må du også kunne dokumentere at du har brattkort.

hvilke kurs tilbyr dere?

Vi tilbyr i hovedsak to typer kurs. Et nybegynnerkurs, og et kurs i klatring på led. Etter å ha tatt disse to kursene skal du være i stand til å ta brattkortprøven. Dersom du har klatret en del fra før kan du hoppe over nybegynnerkurset. Alle kurs er forbeholdt medlemmer. Oversikt over kurs finner du her.

Tilbyr dere kurs i klatring ute?

Ja, vi arrangerer av og til kurs i eksempelvis klatring på egne sikringer eller isklatring. For å delta på disse kursene må du ha brattkort, og du må være medlem av OSI Klatring. Det er en fordel å stille med eget utstyr, men man kan også låne det man trenger for å gjennomføre kurset fra oss. Oversikt over kurs finner du her.

Utstyr

må jeg ha eget utstyr for å klatre på buldrerommet eller klatreveggen?

Det er en fordel å ha egne sko, egen sele og utstyr til å sikre. Dersom du ikke har dette kan du låne det under trening eller på kurs. Dersom du ønsker å bruke klatreveggen eller buldrerommet på egenhånd må du stille med det nødvendige utstyret selv.

kan jeg låne utstyr for å klatre ute?

Noe utstyr kan du låne av oss, eksempelvis tau og sikringsmidler. Vi låner ikke ut basisutstyr som sko og sele, da disse er forbeholdt bruk på trening og kurs. Vi låner heller ikke ut spesialutstyr som Petzl Grigri, tauklemmer eller buldrematter, da dette er dyrt utstyr vi har lite av. For å låne utstyr må du møte opp på trening og be instruktøren om å registrere utstyret du låner.  Det er maksimalt lov å låne utstyr i to uker, og det må også leveres tilbake under trening, slik at instruktøren kan loggføre at utstyret har blitt levert tilbake. Vi låner ikke ut utstyr utenfor treningstidene.

UTSTYR
Lån utstyr
Rabatter

LOKALER
Buldrerommet
Klatreveggen

CHAT MED OSS

Den raskeste måten å få svar på.

TA KONTAKT

OSI SENTRALT

Få siste nytt fra hovedstyret.

BESØK SIDEN

FØLG OSI KLATRING